Porównanie technologii czyszczenia DPF
Dlaczego Turbo-Elmar z Mielca i FCM?
Czyszczenie katalizatorów oraz filtrów cząstek stałych
OPIS ROZPOCZĘCIA PROCESU CZYSZCZENIA:
NASZA METODA: Umieszczamy filtr na blacie kabiny czyszczenia i podłączamy go do rury wodnej. Naciskamy START: w zależności od typu i rozmiaru filtra Flash Cleaner Machine wykonuje cykl czyszczenia i suszenia gorącym powietrzem.
OBRÓBKĄ CIEPLNĄ: Filtr jest rozcinany i umieszczany w piecu o temperaturze, która stopniowo wzrasta, aż do osiągnięcia 600 – 700“ C prowokując utlenianie pozostałości węgla. Następnie filtr jest zaspawany.
ULTRADŹWIĘKAMI: Zanurza się filtr w metalowym zbiorniku wypełnionym wodą. Ultradźwięki wytwarzają wewnątrz zbiornika mikroskopijne pęcherzyki, których temperatura jest bardzo wysoka, a ciśnienie osiąga 500 MPa. Implozja pęcherzyków powoduje odłączenie osadów od wszystkich warstw filtra.
DODATKAMI CHEMICZNYMI: Wlewa się dodatek do zbiornika samochodu wraz z paliwem w celu rozpuszczenia pozostałości spalania wewnątrz silnika i usuwa się je poprzez rurę wylotową.
CZAS TRWANIA REGENERACJI:
NASZA METODA: 30 minut (samochód osobowy DPF-FA3) -240 minut [ciężarówka, autobus).
OBRÓBKA CIEPLNA: 8-12 godzin (czyszczenie pneumatyczne: 90 minut, wypalanie w piecu: 8 -48 godzin).
ULTRADŹWIĘKI: 12-24 godzin (czyszczenie ultradźwiękowe + suszenie + czyszczenie pneumatyczne).
ZALETY:
NASZA METODA:
- Całkowite usunięcie osadów PM10
- Usunięcie osadów oleju
- Usunięcie osadów ceru
- Skuteczne czyszczenie wszystkich rodzajów filtrów cząstek stałych i katalizatorów (samochody osobowe, ciężarówki, SCR) o różnej wielkości
- Zachowanie integralności filtra
- Zachowanie metali szlachetnych
- Używana woda jest zawsze czysta dzięki skutecznemu systemowi filtracji: woda nigdy nie powinna być zmieniana, gdy odparuje, należy ją uzupełnić
- Łatwa w użyciu, szybka, ekonomiczna
OBRÓBKA CIEPLNA:
- Usuwanie większości osadów PM10
ULTRADŹWIĘKI:
- Dogłębne oczyszczanie komórek filtracyjnych
DODATKI CHEMICZNE:
- Łatwe w użyciu i ekonomiczne
WADY:
NASZA METODA:
- Brak stwierdzonych wad
OBRÓBKA CIEPLNA:
- Naruszenie integralności filtra, który zostaje przecięty, a następnie zespawany
- W wysokiej temperaturze cer rozpuszcza sięi przyczepia do ścian filtra
- Ryzyko wystąpienia szoku termicznego, który może uszkodzić metale szlachetne
ULTRADŹWIĘKI:
- Niewystarczająco wydajna na silnie zabrudzonych filtrach (olejem) i filtrach o dużych gabarytach
- Ryzyko uszkodzenia filtra w wyniku wibracji generowanych przez ultradźwięki i implozji pęcherzyków
- Duże zużycie wody (należy ją często wymieniać w celu usunięcia osadu PM10, który pozostaje na dnie zbiornika)
DODATKI CHEMICZNE:
- Nieskuteczne: pozostałości nie zostają faktycznie „usunięte” i co więcej łączą się z tymi generowanymi przez sam dodatek, zatykając jeszcze bardziej filtr cząstek stałych